ASMR gjorde succé i Superbowl

ASMR gjorde succé i Superbowl

ASMR står för Autonomous sensory meridian respons och handlar om avkoppling som infinner sig vid vissa ljud och bilder. Fenomenet har funnits sedan 10 år tillbaka, framförallt har youtube varit kanalen för ASMR-fans och dess anhängare.

Nu har dock fenomenet återupplivats och blivit mainstream på grund av en reklampaus i Superbowl, som drar miljontals av tittare. Zoe Kravitz medverkar i reklamen och häller upp en kall öl från Michelob Ultra som heter Pure Gold.Reklamen blev alltså enormt uppmärksammad och nu har ASMR fått ny fart.

Eftersom alltfler tittar på reklam i mobilen och därmed lyssnar på reklam i (bättre och bättre) lurar så kommer det bli allt viktigare att lägga energi på ljudet i reklam. Även om det inte är regelrätt ASMR.

Bildkälla: Rolling Stone

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Britny